Sfaturi pentru alegeri

 

Vin alegerile, pedeliştii îşi regăsesc vîna original-liberală sau, mă rog, filonul socialist, iar noi, simplii alegători descumpăniţi, ne întrebăm de ce aia a mă-sii să mai votăm. Păi, să presupunem că votul e un ban, iar băgarea lui în urnă cumpărarea unui produs. În acest caz, iată ce cred eu că ar trebui să aibă în minte cineva care vrea să-şi cheltuiască votul cu cap.

 ► Un alegător cultivat politic nu cumpără niciodată produsele în funcţie de etichetă şi ambalaj. Şi prin asta înţeleg nu doar culoare, formă, design, ci şi tot ce scrie pe acel ambalaj, adică program politic, draci, laci. Un alegător deştept face tot posibilul şi gustă din toate ofertele, încercînd să obţină maximum de profit personal din exercitarea votului său.

 ► Un alegător deştept şi cultivat politic nu rămîne fidel unui produs dacă a observat că acel produs îşi schimbă în timp gustul într-un sens neplăcut, devenind greţos, acru, rînced etc. Poate rămîne fidel produsului doar în condiţiile în care are acţiuni la firma care îl produce. Iar fidelitatea înseamnă să nu refuze să guste atunci cînd e în public sau la teve şi să zică „miam-miam“, chiar dacă în tot acest timp îi vine să verse.

 ► Cei care rămîn totuşi fideli unui produs pe care nu-l agreează din motivul – pe care-l consideră întemeiat – că sînt acţionari la fabrica producătoare sînt doar micii acţionari. Ceilalţi, dacă au sesizat că produsul pe care-l produce firma la care au acţiuni e prost, încep să vîndă discret din acţiuni, în pachete mici. Între timp folosesc pentru uz personal un produs concurent pe care-l consideră bun, dar devin foarte vocali, declarînd public că sînt fideli produsului lor şi că îl consumă cu regularitate. În final, brusc, atunci cînd şi-au vîndut toate acţiunile, anunţă că s-au răzgîndit.

 ► (Mai ales către micii acţionari din partide): Cînd începeţi să cumpăraţi produsul cu asiduitate, deşi nu vă mai place, dar credeţi că procedînd astfel contribuiţi la salvarea partidului/companiei, şi dacă vedeţi în acelaşi timp că acţionari medii şi mari laudă excesiv produsul, iar asta vă dă speranţe într-o posibilă redresare, sfatul meu e să vindeţi repede. Şi asta pentru că cei mari îşi vînd de mult acţiunile chiar în timp ce le laudă.

 

“Oamenilor puternici ai lumii li s-a dat gura ca să mintă, mintea ca să înşele şi mîinile ca să vă arate încotro s-o luaţi.”

 

– Tolstoievski von Willemacht

 

Informatie luata de pe: 

http://www.catavencii.ro/Sfaturi-pentru-un-consumator-cultivat-de-incultura-politica_0_3982.html

 

10 thoughts on “Sfaturi pentru alegeri

      1. Dar cele două ziare nu sunt oarecum unul? Numele lor mă induce în eroare. Prima oară crezusem că Academia Caţavencu e chiar o academie a ziarului Caţavencii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s