Sarbatorile Pascale

 

Mai intai vreau sa urez tuturor un Paste Fericit, Sarbatori fericite si multa sanatate si fericire. Fie ca azi, rastignirea lui Iisus Hristos si respectiv Duminica, Invierea Lui, sa va aduca mai aproape de Domnul Dumnezeu.

 

Dupa ce am tinut post toata Saptamana Mare si am trait, sau am incercat sa traiesc mai simplu decat de obicei, vreau sa va spun ca ma simt mult mai bine. De la inceputul Saptamanii Mari am inceput sa citesc iar Biblia, pentru ca a fost ceva timp de cand nu am mai citit’o.. intreaga. Deoarece nu sunt in tara, am incercat cat am putut sa gasesc slujbele pe Youtube si pot spune ca le’am gasit in mare parte. Le’am ascultat, am spus rugaciuni si am incercat sa vorbest cu Dumnezeu in fiecare zi.

De asemenea am facut piftii, sarmale, drob iar cozonacul va fi facut de o prietena a mamei, pentru ca noua nu ne reuseste niciodata si vopsitul de oua si friptura vor fi facute Sambara. Ador felulurile astea de mancare, dar mai ales le ador cand se mananca in timpul unor sarbatori mari.

 

 

Am fost mereu curioasa de ce vopsim oua asa ca am facut un mic ‘research’ despre asta si uite ce am gasit.

 

“Una dintre legende spune ca, pe cand Iisus era chinuit pe cruce, mama Sa a plecat spre Pilat cu un cosulet de oua gandind ca in acest fel sa-l induplece sa-l ierte pe fiul sau. Pentru ca, la un moment dat, a obosit, Maica Domnului s-a asezat la umbra unui copac sa se odihneasca si, cand s-a ridicat, a vazut ca ouale din cos se inrosisera. Pe data si-a dat seama ca fiul ei, Iisus Hristos, deja murise.” 

“O alta legenda spune ca, in ziua rastignirii si a mortii lui Iisus Hristos, toate ouale din lume s-au inrosit.”

“Intr-alta poveste se spune ca insasi Maica Domnului ar fi pus un cos cu oua sub crucea pe care fiul ei era rastignit. Erau ouale pe care voia sa le dea soldatilor ca sa-i induplece sa aiba mila de fiul ei. Sangele Mantuitorului, simbol al vietii, care a curs peste ouale din cos, le-a inrosit.”

“Oul este vazut ca purtator de viata. El devine un simbol al regenerarii, al purificarii si al vesniciei. Legenda spune ca atunci cand Isus a fost batut cu pietre, acestea atingandu-l s-au transformat in oua rosii.”

 

 

Vreau sa spun ca sunt o persoana care adora sa mearga la biserica si nu la oricare, pentru ca nu prea cred in bisericile de la colt de strada. De ce? Asa zisii preoti sunt platiti sa fie acolo, sa ne vorbeasca, sa ne asculte. De ce sa ma simt ciudat pentru ca vorbesc cu cineva platit pentru asta? Asadar, am eu manastiriile mele unde ma duc mereu cand sunt in tara si stau acolo cu zilele ajutandu’le pe maici si petrecand tot timpul in biserica.

Chiar daca nu sunt in tara incerc sa stau la curent cu slujbe de pe Youtube cum am mai spus si sunt mandra sa spun ca pot gasi aproape tot.

 

Imi este dor sa petrec sarbatoriile in tara, dar din toate ceea de care imi este cel mai dor este Pastele. Asta este pentru ca atunci cand eram in tara faceam tot, absolut tot ce zice traditia. Tineam tot postul exact ca la carte si in Saptamana Mare faceam tot ce trebuia facut. Asta era pentru ca ori eram la tara ori saptamana aia era petrecuta la manastire.

Imi este dor de biserica. De ce nu scriu biserica cu ‘B’.? Am mai vorbit mai sus despre asta dar tin sa precizez ca nu prea cred in Biserica, ca institut, ci cred in biserica, ca loc unde ma pot apropia de Dumnezeu mai mult. Da, sunt foarte conservativa pentru varsta mea, dar sunt si mandra.

 

Voi incerca sa va tin la curent cat pot si eu, cu ce se intampla prin acest colt al lumii de Pasti. Pana atunci, vreau sa repet ce am spus la inceput. Sa aveti un Paste Fericit si sa va apropiati de Dumnezeu cat puteti de mult pentru ca Domnezeu este Tatal nostru.

“Iar El s-a indepartat din vederea noastra, astfel incat sa ne intoarcem catre inima noastra si sa-L gasim acolo pe El. Caci El a fost plecat si, iata, El este aici.
– Sfantul Augustin

 

 

Leave a Reply

