Ce ma deranjeaza cel mai mult la unii oameni din Romania

 

Lucrul care ma deranjeaza cel mai mult la unii oameni din Romania este mentalitatea lor.

Daca le spun ca am plecat din tara si mai ales ca m’am dus intr’o tara Araba, pai sa vezi nene cat incep sa vorbeasca. ‘Aaa, e acolo, e plina de bani’ sau ‘vai, pai ce stie ea de suferinte si ce se intampla in tara’. Din cauza asta vreau sa le stric acelor persoane pictura aceasta pe care o au ei formata in creierasul lor. Nu, aici unde sunt eu acum nu umbla caini cu covrigi in coada.. deloc. Si mai ales, viata este mult mai grea chiar daca nu este atat de grea pe plan financiar. 

Nu este atat de usor sa fi printre straini. Nu este atat de usor sa te duci intr’un loc unde nu se vorbeste aceasi limba si nu numai, nu este nici aceasi religie sau cultura. Nu este atat de usor sa fi departe de toti pe care ii iubesti.. prieteni si familie.

Chiar daca viata este mai usoara financiar vorbind, lucrurile nu sunt mai ieftine. Si chiar daca salariile sunt mai mari, chiriile si toate cele sunt si mai mari.

Daca am plecat din Romania nu inseamna ca am uitat de unde am plecat. Niciodata nu voi uita si voi fi mereu mandra ca sunt Romanca. Daca am plecat din Romania nu inseamna ca imi urasc tara si nici nu inseamna ca o voi face vreodata.

Da, este posibil sa vorbesc mai mult in Engleza. Da, este posibil sa ma exprim mai bine in Engleza. Dar asta nu este pentru ca ma dau mare, ba din contra, pentru ca asa m’am obisnuit. Eu vorbesc in Romaneste doar acasa, cu parintii si asta este vreo 4-5 ore pe zi. Nu este normal sa te obisnuiesti sa folosesti Engleza mai mult?

Niciodata nu’mi va fi rusine sa vorbesc in Romaneste, ba chiar ii invat pe prieteni cuvinte in limba mea materna si nu injuraturi cum fac altii, ci cuvinte adevarate. De ce? Pentru ca sunt mandra de limba mea.

Imi iubesc tara si le vorbesc mereu prietenilor de ea. Le arat poze, ii fac sa citeasca despre Romania. De ce? Pentru ca sunt mandra de tara mea.

Romanii sunt destepti. Romanii sunt foarte destepti si se stie asta in toata lumea. Dar de asemenea, sunt unii care sunt foarte lenesi.

Nu toti Romanii sunt hoti si mincinosi. Nu toti Romanii fura si fac rau. Dar din pacate majoritatea care ies in evidenta sunt cei care fac aceste lucruri si de aceea toti au impresia ca suntem la fel.

 

Nu, nu toti sunt rai. Nu trebuie sa generalizam, dar sunt si unii care parca s’au nascut sa faca rau.

Asa ca va rog, nu ma judecati pentru ca nu sunt in tara. Nu ma dau mare, nu incerc sa fiu altcineva. Nu ma judecati pe mine si pe nimeni altcineva pentru ca nu stiti prin ce trec/trecem. 

 

Viata nu e roz in afara Romaniei si nu traim in puf. 

 

 

2 thoughts on “Ce ma deranjeaza cel mai mult la unii oameni din Romania

Leave a Reply

